САМООСВІТА ПЕДАГОГА ПОЗАШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
(Рекомендована література)
1. Бруднов А. Улучшать работу внешкольных учреждений / А. Бруднов // Воспитание школьнив. – 1986. – №2
2. Даниленко М.В., Даниленко Л.І. Позашкільна і позакласна виховна робота / М.В. Даниленко, Л.І. Даниленко. – К., 2004
3. Закон України «Про позашкільну освіту» - К. : Міленіум, 2001.
4. Кобзар Б. С. Громадськість і виховання / Б.С. Кобзар. – К., 1973.
5. Кобзар Б.С. , Харічко Н.Ф. Проблеми виховання в позашкільних закладах / Б.С. Кобзар, Н.Ф. Харічко. – К.:1969.
6. Ковбасенко Л.І. Психолого – педагогічні засади діяльності позашкільного навчального закладу: методичні рекомендації / Л.І. Ковбасенко // Шкільний світ. Управління освітою. – 2005. - №5 – 6.
7. Концепція позашкільної освіти і виховання // Інформаційний вісник Міністерства освіти і науки України, 1977.
8. Орлик П.І., Шевченко А.В. Позашкільній роботі – науковий підхід / П.І. Орлик, А.В. Шевченко. – 1986.
9. Педагогіка / За ред.. М.Д. Ярмаченка. – К. : Вища школа, 1986.
10. Сущенко Т.И. Педагогический процесс во внешкольный учреждениях / Т.И. Сущенко. – К. : 1986.
11. Сущенко Т.И. Фактори позашкільного виховання / Т.І. Сущенко - 1996.
Методичні рекомендації
Самоосвіта – постійна діяльність педагога, спрямована на розширення та поглиблення знань, умінь, підвищення рівняпрофесійної компетентності.
Самоосвітня діяльність педагога передбачає:
- Роботу над реалізацією індивідуальної обраної теми.
- Вивчення наукової, методичної та навчальної літератури.
- Теоретичну роботу і практичну апробацію особистих матеріалів.
- Індивідуальну роботу.
- Обмін досвідом.
- Педагогічні тренінги, ділові ігри тощо.
Організація самоосвіти педагога залежить від рівня його підготовки та впровадження самоосвітньої діяльності відбувається через такі етапи:
1) Діагностичний:
- Виявлення труднощів у роботі педагога
- Усвідомлення проблеми;
- Удосконалення через участь у семінарах, виступах тощо.
2) Організаційний:
- Вибір теми для опрацювання;
- Створення умов для реалізації;
- Підготовка методичних матеріалів.
3) Практичний:
- Послідовне вирішення всіх завдань;
- Узагальнення досвіду;
- Моніторинг якості.
4) Узагальнювальний:
- Аналіз результатів;
- Розробка прогнозу.