ЦЕНТУМ, В.М.Прокопенко
Робота з педагогами. Проект «Творчий керівник гуртків»
Як підготувати і провести майстер-клас для педагогів
Готуючись до майстер-класу для педагогів навчального закладу , скористайтеся нашою пам’яткою. Дізнайтеся, що не можна проґавити на етапі підготовки до заходу, реалізації або рефлексії.
Етап підготовки:
- Запрошення на майстер-клас у різних формах: інтернет-оголошення на сайті, розсилання електронною поштою текстові форми — листівки, буклети, оголошення, афіші особисті контакти — усна інформація по телефону, на заходах тощо
- Структура оголошення про майстер-клас:
прізвище, ім’я, по батькові педагога-майстра
відомості про педагога-майстра
фото педагога-майстра
тема майстер-класу
анотація майстер-класу: для кого проводиться ,дата проведення, орієнтовна тривалість, контактний телефон, електронна адреса.
- Підготовка приміщення: стільці, столи, планшети тощо ,килим (для рольових ігор, спеціальних вправ тощо) технічні засоби (комп’ютер, проектор, екран, колонки, мікрофон, аудіопрогравач, інтерактивна дошка тощо) обладнання залежно від теми майстер-класу , витратні матеріали — канцелярське приладдя (папір, ручки, олівці, маркери тощо); напої (мінеральна вода, кава, чай тощо).
- Реєстрація учасників: лист реєстрації учасників; особи, відповідальні за реєстрацію.
- Роздатковий матеріал для учасників майстер-класу: інформаційна довідка про майстер-клас , методичні рекомендації щодо застосування технології, що демонструється, дидактичні матеріали — схеми, викрійки, креслення, світлини тощо.
- План-конспект майстер-класу (необхідний для самого педагога-майстра, також після закінчення майстер-класу план-конспект можна передати для подальшої публікації).
План-конспект може мати таку структуру:
1. Тема
2. Очікувані результати
3. Хід майстер-класу
4. Методи і прийоми
5. Дидактичні матеріали
6.Список літератури.
Етап реалізації
1. Короткий виклад концептуальних основ власної системи роботи за темою майстер-класу (актуальність, новизна авторського підходу, результативність).
2. Інформування щодо запропонованої форми презентації досвіду педагога-майстра.
3. Постановка мети й завдань майстер-класу.
4. Активізація діяльності учасників майстер-класу.
5. Презентація досвіду педагога-майстра як системи шляхом коментованого демонстрування основних прийомів і методів його роботи з використанням таких форм, як: елементи відкритого заняття з дітьми для учасників майстер-класу, практичне заняття з учасниками майстер-класу — безпосереднє контактне навчання основних прийомів здійснення діяльності, що демонструється, рольові, імітаційні ігри з учасниками майстер-класу.
6. Індивідуальна робота з учасниками майстер-класу (за необхідності).
7. Відеозапис або фотографування майстер-класу.
Досвід роботи керівника гуртків: узагальнення та презентація
Етап рефлексії
1. Самоаналіз педагогом-майстром проведеного майстер-класу.
2. Відповіді педагога-майстра на запитання учасників майстер-класу щодо проведеного заняття (гри тощо).
3. Загальна дискусія.
4. Заключне слово педагога-майстра.
5. Опитування учасників майстер-класу (анкетування).
6. Заповнення книги відгуків.
7. Для найбільш зацікавлених учасників майстер-класу- можливість ознайомитися з навчальною програмою :
- консультації педагога-майстра
-форум на сайті
- відеозапис майстер-класу
-можливість запросити педагога-майстра у свій навчальний заклад, де впроваджується його методика, з метою отримання професійної допомоги |