ЦЕНТУМ м.Миргород

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 22
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2019 » Січень » 25 » "Універсальний дизайн в освіті"
10:50
"Універсальний дизайн в освіті"

21 .01.2019 в ЦЕНТУМ відбувся семінар на тему "Універсальний дизайн в освіті" , який провела керівник гуртків Тузенко Н.В.

Основна мета цього проекту – це ознайомлення з сучасними засобами реалізації безбар`єрного середовища для осіб з особливими потребами, принципами універсального дизайну, розумного пристосування та станом побудови безбар`єрного середовища в Європі та Україні, а також сприяння створенню суспільства рівних прав і рівних можливостей.

Універсальний дизайн у сфері освіти:

  • Формує філософію освіти, навчального процесу, середовища, яка враховує потреби всіх користувачів.
  • Визнає право кожної людини на освіту без будь – яких розмежувань.
  • Змінює навчальний процес і середовище, а не учня.
  • Підтримує міждисциплінарний підхід за участі широкого кола фахівців.
  • Підтримує гнучкість програм, різні навчальні методики та проведення відповідного оцінювання, зважаючи на різноманіття потреб учнів та підготовки їх до опанування матеріалу.
  • Процес, який підтримує всіх учнів, які навчаються у загальноосвітньому навчальному закладі.

Універсальний дизайн оснований на наступних принципах:

  1. Рівність та доступність використання

Архітектурно доступне та безпечне шкільне середовище; навчальні матеріали підготовлені таким чином, що можуть бути використані учнями з різними функціональними порушеннями;

  1. Гнучкість використання

Шкільний навчальний процес відповідає широкому спектру індивідуальних можливостей учнів; забезпечує гнучку методику навчання, викладання та представлення матеріалу; доступні та гнучкі навчальні плани та програми.

  1. Просте та зручне використання

Навчальні матеріали прості та чіткі у використанні незалежно від навичок та досвіду учнів;

  1. Сприйняття інформації, незважаючи на сенсорні можливості користувачів

Використання кольору, світла, звуків, текстури; легкий доступ до ІКТ.

  1. Припустимість помилок

Учні повинні мати вдосталь часу, щоб надати відповідь на питання; використання навчального програмного забезпечення, яке має вказівки/застереження, коли учень робить неправильний вибір.

  1. Низький рівень фізичних зусиль

Двері, які легко відкривати учням з різними функціональними порушеннями і тд.

  1. Наявність необхідного розміру і простору

Доступні навчальні місця для учнів, у тому числі з прилеглим простором для асистентів; меблі, фурнітура та обладнання, що підтримують широкий спектр навчальних методик; можливість регулювання середовища (наприклад, освітлення) для різноманітних потреб учнів.

Запровадження універсального дизайну в сфері освіти є актуальним у зв'язку з наступними нормативно – правовими документами:

  • Постанова КМУ від 29.07.2009 р. № 784 «Про затвердження плану заходів щодо створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення на 2009–2015 роки «Безбар'єрна Україна».
  • Лист МОН від 13.08.2014 р. № 1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів»
  • Наказ МОН від 30 січня 2015 року № 67 «Про затвердження Порядку державної атестації дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів»
  • План роботи Полтавського обласного комітету забезпечення доступності інвалідів та інших маломобільних груп населення до об’єктів соціальної та інженерно-транспортної інфраструктур на 2015 – 2020 роки

 

Переглядів: 137 | Додав: ЦЕНТУМ | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Корисні посилання
  • Полтавський обласний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді
  • Міністерство освіти і науки України
  • Департамент освіти і науки Полтавської обласної державної адміністрації
  • Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді
  • Полтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені М.В.Остроградського
  • Вінницька обласна станція юних натуралістів
  • Дніпропетровський обласний еколого-натуралістичний центр дітей та учнівської молоді
  • Донецький обласний еколого-натуралістичний центр
  • Закарпатський обласний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді
  • Івано-Франківський обласний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді
  • Кіровоградський обласний центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді
  • Луганський обласний центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді
  • Львівський обласний дитячий еколого-натуралістичний центр

  • ЦЕНТУМ м.Миргород © 2020
    Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz