Гурток« Екологічний дивосвіт»
( Керівник гуртка -Тузенко Наталія Володимирівна)
Програма гуртка « Екологічний дивосвіт» розрахована на два роки навчання .
Ставлення дітей до природи перш за все формується під впливом знань. Не можна любити те, про що не маєш уявлення. А любов до природи є основою любові до Батьківщини. Краса природи, її гармонія є основою розвитку естетичних почуттів, вражень. Лише систематична робота з прищеплення дітям уміння бачити красу у заході сонця, у розмаїтті барв і форм квітів сприятиме вихованню у дітей справжнього відчуття прекрасного. Допитливий розум і активність спонукають дітей до найрізноманітніший занять, які задовольняють їх цікавість і дають простір ініціативі і фантазії. Навчаючись з дитинства бачити красу природи, діти зможуть сприймати красу мистецтва, розуміти і цінувати його, бачити в розмаїтті природи найістотніше, оригінальне для відтворення образів у своїх виробах. Захоплення творчістю робить наше життя красивішим, змістовнішим, багатшим.
Метою роботи гуртка є:
- морально-естетичне виховання дітей при навчанні основам ремесел українського козацтва;
- активізація пізнавальної і творчої діяльності;
- підготовка до самостійного життя у сучасному світі, і подальшому професійному самовизначенню.
Досягнення мети передбачає вирішення таких завдань:
- дає змогу учням отримувати нові знання, отримувати нові практичні
вміння та навички.
- сприяє формуванню вміння раціонально використовувати час та матеріали для виконання робіт.
- формує творче мислення, вміння міркувати, робити розрахунки, ескізи, викликає інтерес і потребу в інших знаннях та вміннях.
- дає змогу самостійно творити, використовувати нові техніки та способи виготовлення виробів, оволодівати новими прийомами діяльності.
- Під час роботи з природним матеріалом у дітей розвивати увагу, підвищувати її стійкість. Вироби з природного матеріалу значною мірою задовольняють допитливість дітей, бо дизайн – завжди новизна, творчий пошук, можливість прагнути й досягати більш досконалих результатів. Ця робота вимагає певних вольових зусиль, узгодженості дій.
Заняття переважно є практичними, форми занять можуть бути різними: комбіноване, заняття з формуванням вмінь та навичок, участь у конкурсі, вернісажі, тощо. Враховано, що активність та інтерес дітей на заняттях визначається різноманітністю діяльності, тому на заняттях присутні елементи гри. Для дитини подібні заняття - це відпочинок від емоційної розумової діяльності, що заповнюють шкільні уроки. Гра – двигун творчості, активної діяльності, самопізнання і самовираження.
Методика організації роботи дітей базується на принципах дидактики: від простого до складного. При цьому принцип повторюваності дій спирається на уміння, які потрібні й сформувалися у дітей раніше.
Протягом двох років навчання у гуртку, вихованці реалізують свої творчі можливості, розширять кругозір у сфері художньої творчості, навчаться спілкуватися з однолітками, поважати працю вчителя та своїх товаришів-гуртківців. Головним досягненням навчання є розвиток у дітей культури творчої особистості, навичок самооцінки та самоконтролю, пізнавального інтересу до історії та культури рідного краю, шанобливого ставлення до природи, виховання духовності і моральності, патріотизму.